torsdag 28. august 2008

Notere binding er koselig arbeide

Når du skal notere binding kommer du ikke utenom å bruker rutepapir. Jeg har ikke funnet noe godt program for datamaskinen som kan gjøre dette. Jeg gjør det noen ganger fordi jeg liker å lage mine egne mønstre og ikke følge oppskrifter bestandig. Det er koselig å sitte med penn og papir. Det er ikke så ofte man gjør det lenger, så jeg liker det godt. De er puslearbeid og tar tid. Men det er jo her den kreative prosessen foregår. Det er her du skaper veven din. Det er herlig å sitte med radioen på og blyanten i hånda. Jeg bruker fargeblyanter til denne jobben så jeg kan skille ting fra hverandre. Det er lurt. Mange ganger drømmer jeg meg helt bort, og ungene kommer ofte og vekker meg opp liksom. Det er god meditasjon for meg det. Noen ganger tenker jeg at å notere binding er den beste delen av det å veve, men jeg vet at mange syntes det er kjedelig.

Ingen kommentarer: